en gång då rebecca faktiskt bloggar

Halloj! Söndagen är här och är snart slut, tyckte det kändes som söndag igår så det här är nästan som en extradag för mig. Sportlovet är slut, tyckte att det gick snabbt. Imorgon blir det inte att cykla till skolan för att imorgon börjar min praktik igen, samma ställe, samma tid, samma människor. Är lite nervös ändå för det känns som att dem har större krav på en nu än förra gången, men det gick ju bra förra gången så varför ska det inte göra det nu?!

I fredags var jag och åt på restaurang med Maja och efter det bio, En gång i phuket, rolig film! haha. Imorse tänkte jag att jag skulle läsa i min bok som är på engelska som jag måste göra, det var kanske en månad sen jag läste de tio första sidorna men nu var allt som bortblåst, jag fick alltså börja om, så typiskt. Idag skickade jag in en jobbansökan på ett extrajobb, tror inte att jag kommer få det men man kan aldrig få mer än ett nej. Usch hatar när vuxna jämt ska säga så och nu skriver jag så själv haha.

Min att-göra-lista av dagen som är kvar ser ut såhär:
• Plocka undan lite kläder som ligger utspritt i mitt rum, främst i fåtöljen. Fy skäms Rebecca!
• Läsa några sidor i den tråkiga boken.
• Fixa naglarna. Det är verkligen så att man skäms.
• Fixa lite inför imorgon, inte så mycket som behövs göras egentligen.
• Titta över de skoluppgifter jag har.

Det var nog allt. Klockan nio ska jag lägga mig i sängen med borstade tänder och tvättat ansikte och toalettbesöket avklarat för då ska jag nämligen kolla på Big Brother. Klockan 22.30 är det dags att stänga av teven och sova.

Allt det här kommer nog inte riktigt gå enligt planerna men men.




Klicka här för att kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Din bloggadress:

Skriv din söta kommentar här:

Trackback