söndagskul

ICA Årstahallen, Uppsala

Två kvinnor ~30 och ~40 tittar på tidningar medan de väntar i kön.
Kvinna ~30 (tar en tidning och säger oroligt): Kolla, det står att laptops kan börja brinna.
Kvinna ~40: Du har väl ingen laptop?
Kvinna ~30: Jo. Jag köpte ju en. Den där man stoppar i örat.
Kvinna ~40 (förvirrat): Va?
Kvinna ~30: Den där trådlösa. Du vet, till telefonen.
Kvinna ~40: Du menar nog din handsfree.
Kvinna ~30 ställer snabbt tillbaka tidningen och ser sig omkring.
Kvinna ~30 (generat): Jag trodde det var det som var laptop.
Kvinna ~40 (road): Det är inte så lätt.
Kvinna ~30: Gud vad pinsamt. Alla hörde mig…


Bastu i simhall, Borlänge

En mamma ~40 kliver in i bastun med sin dotter ~7.
Flickan (pekar på en tjej med tydligt färgat rött hår): Mamma, varför har den där tjejen rött hår?
Mamman: För att hon nog vill ha det så, gumman.
Flickan (storögt): Vadå?! Får man välja själv?
Mamman: Nej!
Flickan ser frågande ut.
Mamman: Eller i alla fall inte förrän du fyllt arton!


Coop Forum, Stockholm

En flicka ~4 och hennes mamma ~30 handlar.
Flickan: Mamma, älskar du mig?
Mamman: Såklart jag gör älskling!
Flickan: Bra, för jag undrar om du och pappar älskar?
Mamman (osäkert): Ja… jag älskar din pappa.
Flickan: Nej, men älskar du med pappa?
Mamman: Älskling, hur menar du?
Flickan: Men älskar du mig med pappa?! Är det svårt att fatta eller?
Mamman (lättat): Jaha, såklart vi älskar dig båda två… Vill du ha en glass kanske?


McDonalds, Stockholm

En kille ~20 står i kassan vid McDonalds och beställer av ett kvinnligt biträde ~22.
Killen: Två cheese, tack!
Biträdet: Det blir 20 kronor.

Hon hämtar två cheeseburgare och ger dem till killen.
Biträdet: Varsågod. Smaklig måltid!

Killen: Det har jag svårt att tänka mig men något måste man ju äta…



Tjuvlyssnat.se

Vilken var roligast?:)


Klicka här för att kommentera
Postat av: maja

den första va ju rätt osmart å kul ^^

2011-01-24 @ 20:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Din bloggadress:

Skriv din söta kommentar här:

Trackback