hjälpsam eller bara läskig

När jag satt här i soffan med datorn på benen och teven på hör jag att det är någon som skottar helt plötsligt. Och man hör att det är utanför våran dörr, på våran altan. Jag förstår direkt vem det är, våra grannar. Mina föräldrar har varit utomlands men kommer hem idag och då bodde jag hos min syrra i helgen och behövde därför lite hjöp med posten. Så pappa hade varit och frågat dom innan om dom kunde ta in våran post, så att den inte blir överfull eller så att någon fattar att ingen är hemma och tänker bryta sig in eller något. Sen när jag kom hem på måndagen så var jag dit och sa att jag skulle vara hemma nu och sådär så att dom inte skulle ta in posten. Sen i onsdags så ser jag en som kommer och vinkar hej vilt åt mig. Jag går och öppnar och ser då att det är grannen. Undrar för mig själv varför hon kommer men ser sedan en sekund senare att hon har någon reklam i handen. Ja våran reklam alltså, som låg i våran brevlåda. Som tydligen kommit efter jag hade kommit hem, så jag hade inte tagit in det. Så då måste hon ju komma så att det inte är någon som tror att ingen är hemma.. Och tillbaka till skottningen, då är det gubben av paret som skottar. Och han har inte plingat på eller något för att se om jag kanske är hemma. Det kan man ju kanske göra, han hade ju inte alls behövt skotta åt mig. Jag hade tänkt att göra det lite senare bara. Man kan ju få tycka att dom lägger sig i lite väl mycket..tycker jag. Men men tror att båda är pensionärer, iallafall gubben, så dom måste väl komma på någon liten aktivitet varje dag. Det är väl bra att dom vill hjälpa till lite antar jag haha.


Klicka här för att kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Din bloggadress:

Skriv din söta kommentar här:

Trackback