Rhodosveckan

Tjabba alla mina bloggläsare!
Efter en skön vecka på Rhodos så är jag hemma igen. Början vart ju inte så bra. Åkte hemifrån 05 för att planet skulle gå 07 nånting men sen vart det försenat till 11 (pga. av strejk i Grekland) och man skulle få mer information då. Då var det bara att sitta där och göra ingenting, vi hade ätit frokost redan på Arlanda så nån macka till orkade vi inte få i oss som skulle varit rätt bra tidsfördriv. Vart en varm choklad med grädde på från starbucks till mig, en öl till pappa och mamma ville inte ha något. Men sedan kom vi iväg lite innan klockan 11 iaf. På flyget hände inget speciellt förutom att jag tyckte att flygplansmaten var skitäcklig och mamma och pappa tjata på att jag skulle äta lite men det ända jag fick i mig av det var en tugga av brödet en liten kycklingbit av kycklinggrytan och nån tugga ris. Visst låter det gott? men usch nej. Kanske är det för att jag typ har bestämt mig att jag inte tycker om det, nåt mentalt eller vad det heter hehe. Men så händer det som inte får hända, planet störtar!!! Nej jag skoja! Kul va? eller inte, haha sämst humor jag har. Det störtar inte men när vi har landat så tänker man gud vad skönt det är snart får vi resa på oss och gå ut i värmen. Men icke sa nicke. Det fanns ingen plats för flygplanet för att det var ganska stort så det behövde den stora platsen och den var såklart upptagen. Jag tyckte att dom bara kunde öppna dörrarna och släppa ut oss för man åker ju ändå med buss till byggnaden. Men det kunde dem tydligen inte haha. Så där satt man i 1 timme och ville ut. Tur att jag hade köpt en korsordstidning som jag kunde fördriva tiden med för jag började bli väldigt otålig haha. Sen kom vi av och möttes av den sköna värmen. Hämtade väskorna fast vi inte riktigt visste vilket band vi skulle kolla på så vi kollade lite på alla banden om det var våra väskor som kom rullandes där (det var inte bara vi som var förvirrade och inte visste det, utan Ingen visste nåt verka det som) när det börja rulla på ett band gick alla dit sen sluta det rulla där och då började det rulla på stället där det rulla först på och då gick alla dit osv haha. Bussresan var kort, knappt en halvtimme tror jag.

Det var ett skitstort område. Flera hotell som hette olika men som var samma eller hur man säger. Hotellet var fint och jag fick sova på en hård soffa, men det var inga problem med det. Dagarna spenderades på stranden varje dag, eller 6 dagar för att vara exakt. Och varje lunch åt vi på La tasca, en restaurang som låg vid stranden. Pappa och jag åkte jet ski och nån sort sånt där däck, skitkul! På kvällen åkte vi in till gammla stan, vi åkte dit några kvällar. Men vi gjorde inte det varje kväll för att man var tvungen att åka taxi. Det fanns inga restauranger förutom dem två på hotellet, så det var en liten nackdel. I gammla stan var det mysigt, små gångar och sånt.

Hemresan gick bra, lite försening bara för att dem som skulle åka till norge fick ta våran gate och det var flera som var sega och inte fattade att det var dom som skulle gå på då och sånt skit och dessutom var det ingen air condition så det var varmt.

Kanske lägger upp lite bilder sen!;)


Klicka här för att kommentera
Postat av: stina

morsning! alltid lika kul att läsa dina texter:) låter som om du hade det bra i grekland hoppas vi alla ses snart kram stina!<3

2010-08-04 @ 19:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Din bloggadress:

Skriv din söta kommentar här:

Trackback